Op donderdag 25 september 2025 organiseert Budgethoudersvereniging Naar-Keuze een digitale informatiebijeenkomst voor leden en niet-leden.
De bijeenkomst is bestemd voor leden van Naar-Keuze en belangstellenden die een Persoonsgebonden Budget hebben of overwegen zorg door middel van een PGB zorg in te kopen. De bijeenkomst start om 19.30 uur en wordt uiterlijk 21.00 afgesloten.
Bijdrage
Voor de onkosten wordt geen eigen bijdrage gevraagd. Deze kosten neemt Naar-Keuze voor haar rekening. Uiteraard mag u deze uitnodiging doorsturen naar andere geïnteresseerden. Ook niet-leden van Naar-keuze zijn van harte welkom deel te nemen aan deze informatiebijeenkomst.
Centraal thema deze bijeenkomst is:
De nieuwe eisen/voorwaarden die aan het inzetten van een PGB worden gesteld
We bemerken dat het PGB steeds meer onder druk staat. Door veranderende en strengere regels van het zorgkantoor, door gebrek aan vertrouwen en door negatieve berichtgeving in de media. Per zorgkantoor worden er nieuwe aanvullende regels bedacht. Mag dat allemaal zo maar? Wat zijn de gevolgen voor u als budgethouder? Denk bijvoorbeeld baan het PGB op maat. De discussie rondom de maandbedragen voor ouder-en wooninitiatieven. Er is geen nieuwe landelijke wet-of regelgeving. Mag het zorgkantoor dan nieuwe voorwaarden stellen? Zorgovereenkomsten die vroeger werden goed gekeurd, worden nu afgekeurd. U kan zelf ongetwijfeld ook allerlei voorbeelden noemen.
De inleiding zal verzorgd worden door Hans de Bruijn. Hans, zelf vader van een zoon met een beperking. Hij heeft jaren een eigen PGB ondersteuningsbureau gehad en is sinds enige jaren ook werkzaam als clientondersteuner. Hij gaat graag met u de discussie aan over wat wel en niet kan en mag volgens het zorgkantoor, maar volgens de wet-en regelgeving wel en wat we daar aan kunnen doen.
Informatie of aanmelding
Aanmelden voor bijeenkomst op 25 september 2025: klik hier
Aanmelden voor bijeenkomst op 26 juni 2025: klik hier
U krijgt drie dagen van tevoren een digitale link toegestuurd waarmee u kunt inloggen via Teams.