Logo


 

Wooninitiatieven verplicht aanmelden bij geschillencommissie

Geplaatst op 17-03-2017  -  Categorie: Wooninitiatieven

Vanaf 1 januari 2017 moet iedere zorgaanbieder over een klachtenfunctionaris beschikken die gratis is voor zijn cliënten/bewoners. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden over is. Ook kan hij de bewoner informeren over de verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen. Een klachtencommissie is niet langer voorgeschreven. Een klacht moet binnen 6 weken tot een beslissing leiden. Zie ook www.kwaliteitenklachtenzorg.nl

Dat geldt dus ook voor ouder(woon)initiatieven die zelf zorg inkopen met PGB zonder tussenkomst van een zorgaanbieder met een WTZi toekenning of ouder(woon)initiatieven die via een vereniging of stichting van ouders een collectief contract met een zorgaanbieder hebben. Weliswaar is er wel een WTZi erkende instelling die de zorg verleend, maar voor 'de wet' is de stichting van ouders/familie de zorgaanbieder.

Lees hier verder over de mogelijkheden